Vijaki za Alu platišča so kovinski elementi s šestkotno glavo, ki se privijajo na navojne luknje v platišču in zagotavljajo varno pritrditev platišča na vozilo. Vijaki so ponavadi enostavni za uporabo in jih je mogoče enostavno zamenjati, če so poškodovani ali obrabljeni.
Za razliko od varnostnih vijakov, pa navadni vijaki nimajo varovala za nenamerno odvijanje.
Kakšna je razlika med kolesnimi vijaki in maticami?
Nekatera vozila uporabljajo kolesne matice, medtem ko druga uporabljajo kolesne vijake. Kakšna je torej razlika?
Kolesni vijaki imajo zunanji navoj, ki se privije v navojne luknje na pestu vozila, kolesne matice pa imajo navojno luknjo, ki se privije na stojni vijak na pesti vozila.
Večina proizvajalcev vozil Audi, BMW, VW, Renault, Škoda, Seat na primer uporablja kolesne vijake, vendar ni vedno tako, zato je vedno najbolje, da preverite svoj model vozila, da se prepričate.
OSNOVNI POJMI KOLESNIH VIJAKOV
PREMER
Premer stebla kolesnega vijaka je debelina samega stebla vijaka pod sedežem. Običajno je to 12, 14, 15 ali 16mm.
NAVOJ
Navoj kolesnega vijaka se meri med vsakim navojem. Običajno je to 1,25, 1,5 ali 1,75 mm.
SEDEŽ
Oblika kontaktne površine sestavnega dela (sedeža) mora ustrezati vrsti platišča. Sedež je lahko raven, radialni ali stožčast.
DOLŽINA
To je skupna dolžina navoja, od dna sedeža do konca vijaka. Običajno je enaka kot dolžina navoja, vendar obstajajo nekateri vijaki, ki imajo območje s praznim steblom pred začetkom navoja in to je potrebno upoštevati pri meritvi.
Predolg vijak povzroča težave z motnjami elementov zavornega mehanizma, z verjetnostjo zatikanja vijakov. Nasprotno pa uporaba prekratkih komponent povzroča poškodbe navoja
Odvisno od debeline pritrdilne površine na aluminijastem platišču ali če uporabljate kolesne distančnike, lahko potrebujete vijake različnih dolžin. Dolžina navoja je dolžina navojnega dela zunanje gredi.
GLAVA VIJAKA
Velikost glave vijaka je običajno 17, 19, 21 ali 22 mm. Pri gospodarskih vozilih in vozilih 4x4 je to lahko včasih 24 mm ali 27 mm.
TUNER VIJAKI
Včasih jih imenujemo tudi ozki vijaki ali vijaki majhnega premera. Ponavadi se uporabljajo na poprodajnih aluminijastih platiščih, kjer so luknje za vijake preozke za običajno debelino vijakov.
NASVET:
Kolesni vijaki in matice nimajo določene omejitve življenjske dobe. Komponente je treba zamenjati, če so poškodovane, imajo obrabljene navoje ali robove.
Priporočljivo je navzkrižno zategovanje pritrdilnih elementov: najprej zgornjega levega, nato spodnjega desnega, spodnjega levega in zgornjega desnega.
Pri tem je pomembno, da sledite zateznemu momentu, ki je naveden v tehnični dokumentaciji avtomobila.